Friday, December 17, 2010

De openingsscène



Het eerste stukje van de Prinses Mieke Tekenfilm is af! Het verhaal begint aan de rand van de stad, net buiten de stadsmuren. We volgen een duif die richting het kasteel van prinses Mieke vliegt.


Het stadsgezicht is geïnspireerd op beelden van het oude Delft. Hierbij heb ik gekeken naar het werk van de beroemde schilder Johannes Vermeer. Delen uit "Gezicht op Delft" en "Het Straatje" heb ik "geleend". Deze delen zijn overigens bewust niet exact gekopieerd. Als eerbetoon aan deze grote meester heb ik hem ook een plekje in de animatie gegeven, aan de rand van de stad werkt hij aan het schitterende "Gezicht op Delft".


 De eerste 20 seconden staan dus en ik ben er ook best wel tevreden over. De afgelopen weken ben ik vooral bezig geweest met het zoeken naar de juiste combinatie van 3d effecten met pseudo hand-geschilderde-illustraties. Dat was hier en daar wel passen en meten, soms op het randje van wat er mogelijk was met de animatie software die ik hiervoor gebruik. Ik heb de slag nu aardig te pakken. Uiteindelijk is het wel een relatief bewerkelijke stijl: in de 20 seconden film die er nu staat zitten toch een week of drie werk in vrije avonduren en weekenden. Al met al betekent dat het wel enkele maanden zal duren voordat ik het tekenwerk heb afgerond.

De eerste reacties in een forum voor animatoren zijn overigens best wel het vermelden waard:

"Stunningly beautiful work"
"gobsmacked. brilliant work"
"Impressive"
"Truly a great work!"
"Nice!!"
"Very good work indeed!!"
"Very Nice Work."
"great work", "Great!!!"
"Great stuff."
"Really really nice!"
"Truly impressive"
"Very nice"
"Nice work..."

Natuurlijk hier en daar ook een kritische noot en daar gaan we nog aan werken:

"I think the top of the small houses is much too dark."
"I think you need to re-work some of the outlines, like the trees. "
"Impressive. Although the bird looks a little 'stiff'"

No comments:

Post a Comment