Sunday, December 26, 2010

Toch een andere opzet van de volgende scene

Hoewel de kerktoren best wel goed gelukt is ben ik toch van gedachten veranderd: in de volgende scene gaat deze kerktoren waarschijnlijk nog niet terugkomen. De kerktoren komt waarschijnlijk pas in een latere scene echt terug. Het inpassen van dit 3d model zou tot een hele complexe scene gaan leiden, waarvan het daadwerkelijk afronden waarschijnlijk nog enkele weken zou gaan duren. Uiteindelijk zou het ook maar een paar tellen film op gaan leveren en daarmee is de tijd die je stopt in het maken van een scene en de tijd die het inneemt in het verhaal een beetje uit balans.

Zoals gezegd: het maken van het model van de kerktoren is waarschijnlijk geen verloren tijd want ik denk dat deze in het verdere verloop van de film wel heel goed is in te passen.


De afgelopen dagen heb ik overigens ook nog het gebruik van het open source pakket Blender 3D verkend. Op zich een goede ervaring en ik denk dat ik in vervolgfilmpjes
dit pakket zeker eens in mijn "workflow" ga inpassen. Voor nu blijf ik trouw aan de initiele opzet: gebruik maken van de combi Adobe Photoshop CS4 en Anime Studio Pro.

No comments:

Post a Comment